Jak zaprojektować przestrzeń w firmie?

Reklama

Zaprojektowanie przestrzeni jest ważnym narzędziem do przekazywania charakteru marki i tożsamości firmy poprzez sposób aranżacji. Ważnym elementem budowania silnej marki jest zapewnienie jej świadomości poprzez spójny przekaz, zarówno do klientów, jak i pracowników. Z tego powodu w dzisiejszych czasach coraz większego znaczenia nabiera space branding, który obejmuje dobrze zaprojektowane logo 3D, ale także stronę internetową czy przestrzeń biurową.

Dlaczego space branding jest ważny?

Przestrzeń firmowa powinna przekazywać wszystkim odwiedzającym, o co chodzi w firmie i informować ich o kluczowych przekazach. Grafiki umieszczone strategicznie w różnych miejscach, np. filarach i kluczowych meblach mogą prezentować logo firmy, kolory marki i najważniejsze przekazy. Logo firmy na ścianę powinno być dobrze widoczne dla wszystkich, a jeśli firma ma wiele lokalizacji lub różnych działów, wspólny motyw space brandingu z pasującymi do sienie elementami może łączyć różne środowiska jako jedną zjednoczoną firmę. Nie przypadkowo tak właśnie działają wszystkie największe sieci typu Starbucks. Branding przestrzeni firmowej prowadzi do poczucia integracji i przynależności pracowników, poprawia w ten sposób lojalność i zgranie zespołu, co ostatecznie prowadzi do lepszych efektów.

Firmowa przestrzeń to coś więcej niż logo na ścianę

Kiedy zaczynasz swoją przygodę w biznesie często nie wiesz co zrobić, żeby wszystko było spójne. Dlatego strona internetowa nie nawiązuje do wizytówek, profile w social mediach są chaotyczne, a biuro wyglądem przypomina zagracony pokój nastolatka. Dobrym pomysłem, który z pewnością zaprocentuje jest zaplanowanie wszystkiego od A do Z, tak aby marką, którą budujesz wyraźnie komunikowała klientom z czym mają do czynienia. Możesz zatrudnić architekta i grafika, którzy określą space branding. Nawet jeśli całe twoje biuro to tylko biurko, logo i krzesło, odwiedzający powinni mieć poczucie, że esencją marki jest minimalizm. Przestrzeń biurowa ma także inne kluczowe zadanie: powinna dać odbiorcom poczucie historii, misji, wizji i wartości, nawet jeśli odwiedzający przebywa w tej przestrzeni tylko przez 5 minut.

Najbardziej rozpoznawalne marki na świecie

To, jak ważne jest logo i jak wpływa na rozpoznawalność marki świadczy fakt, że największe światowe firmy nie żałują funduszy na branding. Pod każdą szerokością geograficzną ludzie rozpoznają symbol nadgryzionego jabłka i od razu kojarzą go z komputerowym gigantem. Inne rozpoznawalne marki to Amazon i Google, a zaraz po nich Tesla i Netflix. Logotypy tych firm są proste, ale zapadają w pamięć i to jest ich największa siła.